::love is chipsmore time!!::...


Assalamualaikum wbt...

petang2 gni wse nk tulis something plak.. xdelah ilmiah pun..xpelah.. kongsi apa yg ad dlm fikiran saya..:)))...


saya byk berbicara tentang cinta kan? hihi..( itu tndanya da dewasa miss tieya nie..:)...) ehem2...hihi...

mestila kan..huu~

tapi....... xmengapalah yea..

mungkin kerana tempias ramai kwn2 sekolah dulu yg bakal bergelar suri xlama lg...
seronok sgt2 buat mereka..:)..

alhamdulillah...murah rezeki mereka kan....(wondering when'll be my turn)..hihi..


itulah.. rezeki setiap insan itu berbeza2.. lagi kan adik beradik yg kembar pun rezekinya masing2 kan...


semuanya telah rapi diatur oleh yg Maha Esa sejak usia kita 20 hari terbentuk dalam rahim bonda... subhanaAllah.. rapi sekali kan....:)


berbalik kpd cinta...
indah sekali perasaan itu kan.. hmm..

cinta itu anugerah.. kerana cebisan perasaan itu adalah dari Allah..
dipinjamkn sedikit shj buat manusia sekaliannya...

hmm..kerana... yg Mutlak pemilik Cinta itu adalah Allah.....

bagaimana kalau saya kata cinta manusia itu bagaikan chipsmore??

>>>why on earth laa saya plh perbandingan ngn chipsmore???<<<< -----maybe sebb saya tgh mamam chipsmore----hehe....no lah... ok, seyes yea...hmmm kenapa chipsmore?? ini pendapat saya.. anda mungkin punya pemerhatian yg berbeza kan... tidak mengapa.. terpulang kpd msg2... >>>cinta manusia itu kejap ada dan kejap xde...


>>>tidak tetap dan mudah berubah...



>>>macam chipsmore.. sedap... manis je.. semasa dinikmati tp bila habis.. semua rasa tue hilang...;)


>>>nak lg rasa tu, kene amik 1 g chipsmore yg lain...
hmmm.... g2lah cinta manusia.......

tidak berkekalan....

....fragile.....


>>> tapi bukan cinta je..semua yg berkait dengan manusia itu akan binasa dan tdk kekal sifatnya....

tapi... tidak pulak saya kata cinta manusia i2 xpenting, xelok...
penting tau!...

kerana muslim yg baik... tidak hanya menjaga hubungannya dengan PenciptaNya... tetapi juga dengan manusia yg lain sekaliannya....;)





JOoMmm MenCaRii CiNtA>>>> CinTA iLAhI yG LebIh utaMa,kan?:)




>>>>>Allah itu ada.. dekat dimata hati, akrab didalam diri..aminn.. insyaAllah<<<<<





with love
,

~tieya~


0 comments:


up