::jalan menuju Allah itu sebaik2 jalan::

salam semua yg saya sayang....:)

tajuk diatas mungkin familiar kan bg yg da bc buku 'Jangan bersedih: Jadilah wanita yg plg bahagia oleh Dr. 'Aidh bin Abdullah al-Qarni..

saya ingin kongsi kan mutiara ke3 dalam buku ini.. sgt istimewa.. untuk saya dan anda semua yg saya sayang..:)

ini petikan mutiara ke3:

Apakah kebahagiaan? apakah kebahagiaan itu berada pd harta benda? atau pd kedudukan dan martabat? pelbagai jwpn yg pasti...1 kisah kebahagiaan pd seorg wanita:

seorg suami sedg bertengkar dgn isterinya lalu berkata: "sesungguhnya aku akn mncelakakan kamu!"

isteri menjwb dgn tenang: "Engkau tdk akn mampu.."

suami bertny: "mengapa tidak?"

isteri menjwb: "Jika kebahagian berada pd harta maka engkau dapat mencegahku, jika kebahagian letaknya pd perhiasan, maka engkau dpt menhannya dr smpai kpdku. Namun, kebahagiaan itu bukan pd apa yg engkau miliki atau manusia lain miliki.... tapi yg sesungguhnya aku menemuai kebahagiaanku dalam imanku, imanku ada dalm hatiku, dan hatiku tdk dpt dikuasai oleh sesiapa melainkan TUHANKU...

inilah kebahagiaan.. letaknya pd keimanan...............................

(ad lg smbungan..tp anda kene bc sendiri.. tp isi utamanya da nmpk dr kisah ni kan..)


....adakalanya jiwa ini mengeluh
...........kerana musibah yg menimpa
....................padahal ada jalan keluarnya semudah membuka ikatan.

(petikan dr buku istimewa buat wanita: 'Jangan bersedih: Jadilah wanita yg plg bahagia oleh Dr. 'Aidh bin Abdullah al-Qarni.. terjemahan Muhammad huzaifah..)---baca la,buku yg sgt2 bermotivasi nie..:)


buat saya yg sering lupa dan byk kesilapannya...dan juga anda yg saya syg...

kita byk mencari cinta dan kebahagiaan... pada zahirnya terlihat kebahagiaan.. cnthny pd nama, kedudukan, harta, anak dan cinta manusia....

sampai kita lupa pd makna sebenar BAHAGIA....

kita lupa apa itu yg kita kata BAHAGIA.....

saya sendiri... byk saya lupa......

jom.. kita cari makna bahagia tu sama2... buat anda n juga diri saya yg biasa...

makna nya telah kita jumpa.. cuma silap kita, kita byk lupa.... dan byk mencari benda yg kita tdk pasti.. kan?.......



>>>sayang anda semua<<<


......Allah itu ada.. dekat dimata hati, akrab didlm diri, insyaAllah.......


salam kasih dan syg,

~tieya~

0 comments:


up