semoga sedikit usaha ini diberkati..

assalamualaikum buat anda yang saya sygi krn Allah..


pertama kali menulis entri..entah ape lah yang akan saya karang nie.. (erk..jangan la ada yg gelakkan cik tieya nie..huhu).. pertamanya, bersyukur kerana hingga kesaat ini kita masih disini.. membina kehidupan.. meniti perjalanan masa.. dan yang lebih utama, semoga segalanya untuk kehidupan 'disana'.

pendek cuma, saya dengan penuh harapan agar sedikit usaha saya (sekadar temampu) semoga ia nya diberkati.. semoga saya tidak tersasar haluan..(yelah..bila nmpk duit...kang hilang minat menuntut ilmu.. nauzubillah..)..& satu lagi, ilmu tu sgt luas skopnyer.. banyak yang saya belajar dari apa yg saya usahakan sekarang.. yg paling banyak----> SABAR... :)

tinggalkan anda dengan sepotong ayat suci:

Allah telah menjamin rezeki bagi seluruh makhluk-Nya, termasuk manusia. Dalam al-Quran Allah berfirman :

وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ

“Dan tidak ada suatu binatang melata pun di bumi melainkan Allah-lah yang memberi rezekinya, dan Dia mengetahui tempat berdiam binatang itu dan tempat penyimpanannya. Semuanya tertulis dalam Kitab yang nyata (Lauh mahfuzh).” (Hud: 6)

Allahuakbar!! apa yang penting....DOA > USAHA > DOA > TAWAKKAL....:)

dan JANGAN LUPA!! banyakkan ISTIGHFAR ..ianya menyucikan hati dan membuka pintu rezeki..(terutamanya untuk diri sy yg degil nie..huhu) kerana pernah disuarakan Rasulullah SAW dalam sabda yang bermaksud:

“Sesungguhnya seorang hamba itu diharamkan rezeki untuknya disebabkan dosa yang dilakukannya”. (Hadis Riwayat Ahmad, Ibnu Majah dan Hakim).


dan..laaasst sekali... semoga sedikit usaha ini diberkati.....amiin.......


p/s:
- doakn saya dan sahabat2 uia.. kami sedang final skrg,iA..

-ada masa, jenguk2 shoppe online saya ye.. Hola! Senorita fashionista ! tunggu anda disana!

~assalamualaikum wbt~

:)



love,
tieyafathiyah.

1 comments:

yad'z said...

betul2... doa usaha tawakal.. itu yang penting.. but.. jangan merungut dan jangan sesal dengan pengakhiran takdir yang Allah beri.. sebab itu tnda Allah sayang kan kita dengan ujian yang diberi.. insya Allah ada yang terbaik menunggu dikemudian hari.. =)


up